Projekty

 
Milí rodiče a přátelé školy, v listopadu jsme vás seznámili s naším záměrem revitalizovat školkovou zahradu a požádali jsme vás o spolupráci při přípravě projektu a o zapojení do případné realizace a následné údržby. Důvodem tohoto mapování je skutečnost, že máme možnost získat dotaci ze Státního fondu životního prostředí. Ale protože zahrada bude sloužit především našim dětem, je třeba rozvinout zájem hlavně ze strany rodičů. O tom jsme vás informovali už prostřednictvím dotazníků, které jste obdrželi 10.11.2017.
Smyslem je vytvořit společnou komunitu dětí a rodičů, posilovat naše sepětí s přírodou, mít ještě kvalitnější prostor pro rozvíjení zážitkové pedagogiky. Pravidelný pobyt dětí v přírodě je nezbytnou součástí plnohodnotné přípravy do života a o to nám přece jde.
 
Děkujeme tedy
- za velké nadšení pro tuto myšlenku paní Peterkové i za společné zamyšlení, povídání a vytvoření zahrady snů spolu s Eliškou
- za zaslání zajímavých námětů paní Rezkové
- za rozhovory se svými dětmi a dovedení k nakreslení jejich nápadů Stejskalovi, Novotní, Zemanovi, Nádvorníkovi, Kabrhelovi, Storoženkovi, Markovi a Ryndovi
-ostatním dětem za vytvořené obrázky "co bychom si přáli na naší zahradě"
- za účast 7.12.2017 na schůzi s přednáškou EKOCENTRUM PALETA a společným přemýšlením o projektu
- za odevzdané dotazníky 
 
 
 
TVOŘENÍ PROJEKTU
Naše zahrada je pro děti nejoblíbenějším místem pro jejich hry, objevy a pátrání ve světě přírody i pro pobyt venku. Občas někdo přišel s nějakým nápadem, co by ještě mohlo na zahradě být, co tu chybí, a na podzim minulého roku jsme začali přemýšlet všichni společně. Povídali jsme si, spřádali plány a nakonec jsme na každé třídě vytvořili vlastní projekt "nové zahrady".
 
Knoflíčci vytřihovali obrázky, trhali papír, lepili, paní učitelka Míša domalovala a jejich zahradu jste si mohli v prosinci prohlédnout na chodbě mš. Také smíškové stříhali, vytvářeli z papíru, kamínků, klacíků, provázků, odpadních materiálů a částí dřevěných stavebnic prostorovou maketu. Fotky byly k vidění tamtéž. Na zahradě jsme ještě pátrali po nejvhodnějších místech pro naše nápady - kde by se dařilo kytičkám a bylinkám, kde broučkům, kde postavit přístřešek, kde "osvěžovnu"... Společně jsme si tak vyznačili krepákem pocitovou mapu.
 
Ani doma někteří rodiče s dětmi nezaháleli - povídali si, sepisovali, děti stříhaly nebo kreslily a nosily do školky ssvoje projekty. Teď se konečně dozvíte, co všechno jsme společně vykoumali, naplánovali, vyprojektovali:
 
Děti si přály:
- prostor, kde by to krásně kvetlo od jara až do podzimu a veselé barvy a vůně květin nás vítaly nejlépe už u vstupní brány do zahradya
 
- místo, kde by mohly pěstovat třeba bylinky, dýně, mrkvičku, jahody
 
- kde by rostly nějaké "jedlé" keře, aby mohly občas ozobávat zdravé dobroty (maliny, borůvky, rybíz) a také pozorovat, jak se rostliny během roku mění, jaký hmyz je navštěvuje
 
- něco na příjemné vodní osvěžení, protože v teplejších měsících bývá na zahradě horko a díky lomu světla ve vodní mlze bychom mohli sledovat ještě hru duhových barev
 
- proutěný příbytek na relaxaci, čtení pohádek, na ukrytí se nejen před vedrem
 
- přístřešek pro všechny veledůležité věci pro hry: hračky a nářadí, šnečí ulity, kůra, mech a další přírodniny nezbytné pro tvoření
 
- "lesní" kuchyňku se zasazeným šípkem a regálem na hrnce, pokličky, vařečky,...
 
- ponk na šroubování, přitloukání, přibíjení hřebíků a vytváření dřevěných konstrukcí
 
- tunel na prolézání tam a zpátky, na schovávání
 
- ohniště na společná posezení a zpívání
 
- velkou zvonkohru, která by zpěv doprovázela
 
- bludiště, což vzhledem k potřebě velkého volného prostoru nelze realizovat
 
- krmítko pro veverky, protože naši zahradu ráda navštěvuje veverka černá i zrzečka
 
- divočinu, kde by rostly křoviny se zobáním pro ptáčky a kde by se mohli zabydlet pavoučci, broučci i další kamarádi z hmyzí říše, pro které už máme hmyzí domeček
 
To jsme toho společně vymysleli! Některé nápady paní projektantka využila a teď si držíme palce, aby byl náš projekt úspěšný. Pan starosta podal k 31.1.2018 žádost o dotaci.